Witamina B12 – informacje ogólne

8730314599_73608327b7_z

Witamina B12 jest istotnym składnikiem naszego organizmy, oznacza to że potrzebuje tej witaminy, aby funkcjonować poprawnie. Witaminę B12 można znaleźć w żywności, takiej jak mięso, ryby i produkty mleczne. Może ona być również wykonywana w laboratorium.

Gdzie stosowana jest witamina B12?

Witamina B12 jest podawana doustnie w leczeniu i zapobieganiu niedoboru witaminy B12 i w stanie, w którym poziom witaminy B12 we krwi jest zbyt niski. Jest również podawany doustnie w leczeniu niedokrwistości złośliwej, który jest spowodowany niedoborem witaminy B12 i występuje głównie u osób starszych.

Witamina B12 jest także podawana doustnie na utratę pamięci, choroby Alzheimera, aby spowolnić proces starzenia oraz w celu poprawienia nastroju, energii, koncentracji, funkcji umysłowych i systemu odpornościowego. Jest również stosowany jako lekarstwo w chorobach serca, zatkanych tętnicach i zmniejszając ryzyko ponownego zatkania tętnic po zabiegu, niepłodności męskiej, cukrzycy, uszkodzeniu nerwów dłoni lub stóp, zaburzeniu snu, depresji, zaburzeniach psychicznych, schizofrenii, obrzękach ścięgien, AIDS, chorobie zapalnej jelit, astmie, chorobie skóry, bielactwie i skażeń skórnych.

Niektórzy używają witaminy B12 na stwardnienie zanikowe boczne (choroba Lou Gehriga), stwardnienie rozsiane, chorobie dziąseł i boreliozę. Jest również stosowana doustnie w skażeniach dróg oddechowych, dzwonieniu w uszach, krwawieniu, w leczeniu wątroby i nerek, zapobieganiu złamaniu, zapobieganiu udarom mózgu.

Witamina B12 jest stosowana na skórę w monoterapii lub w połączeniu z olejem z awokado na łuszczyce i egzemę. Ponadto, witaminę B12 stosuje się jako żel do nosa na niedokrwistość złośliwą.

Jest stosowana do leczenie choroby Imerslund-Grasbeck, zatrucia cyjankiem, uszkodzenia nerwów spowodowanych przez półpaśca, znużenia, zmęczenia, zapalenia wątroby typu C.

Podsumowanie

Podsumowując witamina B12 odgrywa bardzo ważna rolę w organizmie każdego człowieka. Niedobór tej witaminy niesie za sobą poważne konsekwencje. Ważne jest również, by nie przekraczać ustalonej dawki. Witamina B12 wspomaga dużo czynników w naszym organizmie. Witamina ta jest bowiem niezbędna do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju mózgu, nerwów, komórek krwi, oraz wielu innych części naszego organizmu.

  • Gienia_z_Pacanowa

    Najlepiej oczywiście z pozywienia, ale jak jej za mało to tabletki trzeba łykać

    • smis

      jest bardzo istotna przy niedokrwistości i wtedy własnie z pożywienia nie wystarczy

      • Rach

        dokładnie

  • Marysia

    według mnie najważniejsze to jest jedzenie wszystkiego w małych porcjach. Jesli jedzenie jest urozmaicone, to zawsze dostarczysz organizmowi wszystkich potrzebnych składników.

    • Magda_Wrocław

      skąd tu brać czas na takie urozmaicenia?

  • Natalia_Wałbrzych

    Ja słyszałam, że te witaminy z tabletek przyswajają się w organizmie w 20%. Prawda to?

    • Leszek

      20% to byłoby dobrze